Wesołych, pogodnych Świąt Bożego Narodzenia życzy Jacek :lol:
pierścienie plastikowe w felgach alu
Zwiń
X
-
pierścienie plastikowe w felgach alu
witam mam pytanko czy pierscienie centrujace w alufelgach maja jakies znaczenie dla eksploatacji. czy oprócz latwiejszego mantazu spelniaja tez jakas role. gdzies pogubilem przy wymianie kól a zdaniem fachowca z wulkanizatorni bez piercieni kola moga miec bicia?robert octaviaRK
-
-
Śmiercią np. I to nie żart, wpadając kołem w dziurę przy dużej prędkości może dojść w najgorszym przypadku do ścięcia śrub poprzez przesunięcie się felgi na otworze centrującym.
To oczywiście ekstremalny przypadek.
Nie ma sensu na tym oszczędzać, pierścienie kosztują po 5zl sztuka a wybite końcówki, wibracje w czasie jazdy itd. mogą być bardziej kosztowne w skutkach nią montaż pierścienia.
W prędkościach miejskich gdzie luz na otworze jest niewielki, np felgi z opla 4x100 (otwór 56,6mm) w vw 4x100 (otwór 57mm) bicie może być niezauważalne a i sam luz 0,4mm na otworze pozornie niewielki. Faktycznie wydaje się spory - taki przypadek miałem w Merivie żony.
Inwestycja 20zł/kpl pierścieni i spokój w prędkościach 0-180km/h (szybciej Mery już nie pójdzie) :wink: (
Komentarz
-
-
potwierdzam, ja do swojej skodzinki założyłem alusy bez pierścienii efekt był dokładnie taki jak wyżej w opisie tzn karoseria dostawała wibracji :? wizyta u jednego wulkanizatora, drugiego (bo myślałem że koła niedoważone) ... dopiero chyba czwarty mi powiedział że nie mam pierścieni centrujących i najpewniej to problem ich braku. po zakupie i zamontowaniu cisz spokój i nic nie drży
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez KarqlNie da się koła dobrze założyć bez pierścienia, zawsze coś zejdzie na bok, a czym to skutkuje to wiadomekliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6
SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez octaviaRKczy pierscienie centrujace w alufelgach maja jakies znaczenie dla eksploatacji
Jeśli już to TYLKO ORI felgi - lub felgi z otworem centrującym wpasowanym idealnie w piastę koła - PIERŚCIENIE CENTRUJĄCE DO OCTAVI - ŚREDNICA OTWORU NA PIAŚCIE 57,1. odpowiednio musisz też dobrać drugi wymiar pierścienia :arrow: (otwór w feldze - jak na fotce).
POCZYTAJ :arrow: Temat już był :arrow: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...15fda1e0f135c9
Pierścienie centrujące są niezbędne do prawidłowego montażu większości felg aluminiowych. Zamontowanie felg bez pierścieni centrujących może spowodować "bicie" kół pomimo ich poprawnego wyważenia. W efekcie spada komfort jazdy, szybciej zużywają się elementy zawieszenia, opony ulegają "wyząbkowaniu".
ROZMIARY :
60,0-54,1mm; 60,0-58,1mm; 63,3-54,1mm; 63,3-56,1mm; 63,3-56,6mm; 63,3-57,1mm; 63,3-58,1mm; 63,3-59,1mm; 63,3-60,1mm; 64,0-54,1mm; 64,0-56,6mm; 64,0-57,1mm; 64,0-58,1mm; 64,0-59,1mm; 64,0-60,1mm; 66,6-57,1mm; 67,0-54,1mm; 67,0-56,6mm; 67,0-57,1mm; 67,0-58,1mm; 67,0-59,1mm; 67,0-60,1mm; 67,0-63,3mm; 67,0-64,0mm; 68,0-54,1mm; 68,0-56,6mm; 68,0-57,1mm; 68,0-58,1mm; 68,0-59,1mm; 68,0-63,3mm; 68,0-64,0mm; 69,1-54,1mm; 69,1-56,1mm; 69,1-56,6mm; 69,1-57,1mm; 69,1-58,1mm; 69,1-60,1mm; 69,1-63,3mm; 69,1-64,0mm; 69,1-65,1mm; 69,1-66,6mm; 69,1-67,1mm; 70,1-57,1mm; 70,1-60,1mm; 70,1-63,3mm; 70,1-64,0mm; 70,1-65,1mm; 70,1-66,6mm; 70,1-67,1mm; 70,4-54,1mm; 70,4-56,1mm; 70,4-56,6mm; 70,4-57,1mm; 70,4-58,1mm; 70,4-59,1mm; 70,4-60,1mm; 70,4-63,3mm; 70,4-64,0mm; 70,4-66,6mm; 70,4-67,1mm; 72,6-56,1mm; 72,6-56,6mm; 72,6-57,1mm; 72,6-58,1mm; 72,6-60,1mm; 72,6-63,3mm; 72,6-64,0mm; 72,6-65,1mm; 72,6-66,6mm; 72,6-67,1mm; 75,1-63,3mm; 76,0-57,1mm; 76,0-56,6mm; 76,1-63,3mmZałączone plikiPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez KarqlJak jest taki sam to z pierścieniem raczej byś nie założył :twisted:kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6
SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM
Komentarz
-
-
O qrcze , ciekawy temat. Ogólnie kupilem Octavie I na zimowkach i stalowkach R15 i bylo spoko i cicho. Teraz jak założylem oryginalne skodowskie alusy R16 to słyszę takie szur szur i zastanawiam sie , może to przez te pierścienie. Tak czytam i sie zastanawiam, czy te kapselki w srodku felgi alusa ze znaczkiem firmowym Skody , wyjmowane przez wulkanizatora podczas wyważania, to wlasnie te centrujace pierścienie? Po zalożeniu alufelg z letnimi oponami mialem bicie przy ok 100km/h i na wolnych predkosciach tez slyszalem takie szur szur. Pojechalem to wyważyć, bicie znikneło ale ten efekt szurania przy powiedzmy 30km/h wraz słyszę. Myślalem , ze to może już z deka styrane oponki ale moze to wina tego co opisujecie?W sumie nie zauważyłem , kiedy magik od kół po wyważeniu zakładał te kapselki w srodku felgi.
Komentarz
-
-
szur szur albo głuche dudnienie - to dźwięk wydawany przez wyząbkowane opony...
możesz to sprawdzić zmieniając podejrzane opony z zapasem (no chyba, że zapas tez jest wyząbkowany) i kontrolnie przejeżdżając kilka km.
JarekO2 2.0 FSI (BVY) Elegance 150 KM 200 Nm ...najbardziej aksamitny silnik benzynowy VW...
Komentarz
-
-
ja też mam plastikowe pierścienie centrujące, wszystkie gumy dolnych wahaczy są juz wyrąbane a felgi z pierścieniami całe :szeroki_usmiechsuperb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Sevspokój w prędkościach 0-180km/h (szybciej Mery już nie pójdzie) (
Zamieszczone przez Jareczek71szur szur albo głuche dudnienieMoje MU: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=586830#586830
6n leichtwagen: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=886072#886072
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl/
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Jareczek71szur szur albo głuche dudnienie - to dźwięk wydawany przez wyząbkowane opony...
możesz to sprawdzić zmieniając podejrzane opony z zapasem (no chyba, że zapas tez jest wyząbkowany) i kontrolnie przejeżdżając kilka km.
Jareksuperb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
piramida, obawiam się że tylko wymiana na nowe, bo to jest uszkodzenie polegające na nierównym zużyciu bieżnika, tzn. robią się na nim takie schodki wyczuwalne po przejechaniu ręką.
Sprawdził bym jeszcze geometrię zawieszenia jak ząbkuje opony.Moje MU: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=586830#586830
6n leichtwagen: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=886072#886072
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl/
Komentarz
-
-
Daje ale częsta przekładka żeby się nie wyzabkowały. Przełożysz i musisz tyle samo przejechać na przełożonych co dotychczas żeby się "odząbkowały". Hałas w zależności od opony może być nie do zniesienia. Kiedyś miałem tak w Fabii, fabryczne szmatadory przełożyłem i po dwóch miesiącach wywaliłem je na śmietnik bo na ibuprom bym więcej wydał niż na nowe opony
Komentarz
-
Komentarz